Rozdělení finančních poradců

Lidé, kteří působí na finančním trhu se dělí do tří skupin:

  1. Finanční zprostředkovatel – Typický příklad je zaměstnanec banky nebo pojišťovny, dle požadavku klienta nabídne konkrétní produkt
  2. Finanční poradce – Ten se už dívá na všechny aspekty klienta a nabídne produkty, které se hodí k jeho současné situaci
  3. Finanční plánování – Je to finanční poradce, který se o klienta stará dlouhodobě, který se s ním alespoň jednou za rok potká, nebo spojí a probere s ním současnou situaci. Vytvořený finanční plán časem upravuje, podle momentálních potřeb klienta.

Jak se pozná dobrý finanční poradce?

Jak by mohla vypadat případná spolupráce?

Na první schůzce se řeší představení služby a společnosti a dále probíhá sběr informaci pro kvalitní vypracování finančního plánu.

Na druhé schůzce se prezentuje finanční plán připravený dle cílů a přání, s tím, že má nachystané řešení. Nechá podklady na prostudování a promyšlení

Na třetí schůzce se řeší případné úpravy a realizace finančního plánu

Na čtvrté a dalších schůzkách se řeší plnění finančního plánu, nebo případná úprava a doplnění

Jaké jsou tedy výhody ze spolupráce s poradcem?

Ušetří čas i peníze díky dobře zpracovanému finančnímu plánu. Pokud chcete poradit s vytvořením finančního plánu, můžete mě kontaktovat ZDE.

Hlavní výhodou finančního poradce je přehled na finančním trhu a nezaujaté a objektivní posouzení finanční situace rodiny.

Za klienta udělá spoustu práce s procházením a porovnáváním různých finančních prostředků. 

Dokáže číst v malých písmenech na smlouvě.

Finanční poradce je sice placen z provize, takže pro klienta je služba zdarma, ale ani toto by nemělo sloužit k tomu, aby se finanční poradce dopustil nečestností v podobě nabízeních produktů, které klient nepotřebuje, nebo se klienta snažil k podpisu připravené smlouvy přesvědčit. 

V případě, že už klient má uzavřené nějaké finanční produkty, poradce by měl být schopen smlouvy posoudit a uznat, zda jsou v pořádku nastavené, nebo je do nich třeba nějak zasáhnout. Předělání stávající smlouvy by měla být jako poslední možnost a pro klienta by nová smlouva musela být výrazně výhodnější (nejlepší příklad je u povinného ručení nebo pojištění majetku, u těchto se vyplatí udělat novou smlouvu než předělávat stávající).

Moje doporučení tedy zní, dejte si s poradcem aspoň jednu schůzku, na které zjistíte, co vám může nabídnout a posoudit, jestli se vám vyplatí s ním spolupracovat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *